Pagini

marți, 25 mai 2010

RUGACIUNE (XLVII) - Sfantul Ierarh Nicolae Velimirovici, Noul Hrisostom, Episcop de Ohrida si Jicea

Sfantul Nicolae Velimirovici, Noul Hrisostom
5/18 martie

Vino mai aproape de mine, si mai aproape. O, maret Duh al Adevarului. Apropie-te si intra intru mine, mai adanc decat intra in mine lumina si aerul. Cu adevarat, eu pot petrece o noapte intreaga fara de lumina, dar fara Tine eu nu pot nici macar sa ma asez pe patul meu. Pot face zece pasi fara de aer, dar fara Tine nu pot face nici macar unul.

Fa-Ti salas in sufletul meu mai adanc decat poate patrunde cugetul. Intregul univers este insuficient spre a-mi incuraja sufletul de a persevera in feciorie, daca Tu nu-l incurajezi.

Lumea cere neincetat mana sufletului meu spre a se cununa cu el. Lumea ii ofera sufletului meu toate comorile sale numai ca acesta sa inceteze de a Te mai astepta. Lumea isi spoieste toate mormintele sale doar pentru a-mi ademeni sufletul. Lumea isi etaleaza la soare toata cenusa sa si revarsa lingusiri si fast peste ea, doar spre a-mi ademeni sufletul.

Arata-ti intreaga Ta splendoare, o, Sfinte Duhule, astfel incat sa poata recunoaste a Carui mireasa este el.

Apropie-te de mine, din ce in ce mai mult, o, Putere a Sfintei Treimi. Intra in constiinta mea mai adanc decat o pot face cugetele si simbolurile lumii. In acelasi chip in care o mama inteleapta concepe, pregateste si isi impodobeste leagan pentru copilul ei, tot astfel pregateste si-mi impodobeste mintea pentru ceea ce se va naste din Tine, o, Frumusete si Curatie.

Multe cugete rele misuna precum serpii in jurul leaganului Fiului Tau. Si multe dorinte viclene se ivesc din inima mea si cauta leaganul Pruncului Tau spre a-L otravi cu sagetile lor.

Apara leaganul mintii mele si invata-mi sufletul cum sa dea nascare si sa ingrijeasca de un pruncusor.

Invaluie intr-un adanc intuneric calatoria tuturor oaspetilor rauvoitori care vin sa vada pe fiul meu nou nascut. Si inalta sus o prea stralucitoare stea deasupra caii Inteleprilor de la Rasarit, oameni care sunt cu adevarat intelepti, fiindca ei vin sa-mi viziteze nepretuitul meu prunc cu trei daruri – credinta, nadejdea si dragostea.

Apropie-te de mine si mai mult, O, maret Fiu al lui Dumnezeu. Pogoara mai adanc in inima mea decat orice emotie, dorinta ori patima a lumii ce ar putea pogorâ intr-insa. Apara-mi inima de nenumaratii negustori, de numerosii vanzatori si cumparatori care pururea misuna in legiuni nenumarate dimprejurul tinerei si neexperimentatei mele inimi. Si invata-mi inima sa nu fie nebuna dupa pestritele iluzii ale oamenilor si lucrurilor.

Fa-Ti salas in adancul inimii mele, asa precum stapanul casei o face in propria sa casa, iubitul meu Fiu, si fii pentru mine un judecator nemilos si un sfetnic priceput.

Odata ce curatia sufletului si priceperea mintii imi vor ocupa inima, cu adevarat in desert vor incerca duhurile cele rele sa paseasca intr-insa.

Iar inima mea se va umple de o negraita, cereasca pace si-l va slavi pe Dumnezeu dimpreuna cu heruvimii si cu serafimii. Si imbogatita fiind ea ii va reda sufletului si mintii ceea ce a imprumutat, caci fiind egala lor, ea le va recompensa in masura egala.

Iar inima mea se va umple cu o dulce iubire fata de Domnul sau, si cu impreunapatimire si bunavointa fata de sufletele suferinde din lume si din iad.

Apropie-te de mine si mai mult, maretul meu Domn.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu